Национална кампания под надслов „Време е за ъпдейт“,

УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,

Европейската комисия обяви 2023 г. за Европейска година на уменията. Основната цел е през 2023 г. да бъде насърчена нагласата за преквалификация и повишаване на уменията, помагайки на хората да придобият правилните умения за по-качествени работни места.

По Програма „Развитие на човешките ресурси“ към Министерството на труда и социалната политика ще бъде организирана Национална кампания под надслов „Време е за ъпдейт“, която ще бъде част от Европейската година на уменията. Кампанията ще включва различен вид активности, съобразени с хората, към които са насочени.

В едно бяхме сигурни – след Европейската година на младежта и в навечерието на Европейската година на уменията, най-добре е да дадем думата първо на младите хора, които да споделят от какви умения се нуждаят в първите си професионални стъпки, какво очакват работодателите от тях и защо е важно да продължаваме да учим през целия живот. Затова решихме да започнем разговора за уменията в импровизирано онлайн кафене, в което да срещнем гледните точки на работодателите, институциите и младежите.

Отправяме покана към Вас да се включите в Онлайн кафенето, което ще се проведе на 23 март (четвъртък) 2023 г. от 10:30 часа в платформата Zoom. За участие в срещата сме поканили представители на национални и регионални младежки организации, Студентски съвети и Кариерни центрове от университетите в цялата страна. Разчитаме на максимално широко участие от страна на младежите в България, затова Вашето активно участие в срещата ще бъде от голямо значение.

Моля да потвърдите участието си до 17 март 2023 г. на тел. 0897 053 881 или email Miglena.slavova@mlsp.government.bg

С УВАЖЕНИЕ,

Миглена Славова

Държавен експерт

Главна дирекция „Европейски фондове, международни програми и проекти“

Министерство на труда и социалната политика

Гр. София, ул. „Триадица“ №2

Тел.: 0897 053 881

ESF BG

Youtube

LinkedIn

Instagram

НАЦИОНАЛНИ ДНИ НА КАРИЕРАТА 2023

Най-голямото кариерно изложение ще се проведе присъствено и виртуално през април

22-ото издание на най-големия кариерен форум в България „Национални дни на кариерата“ ще даде възможност за живи срещи и виртуални интервюта между работодателите и търсещите работа. Намери пътя към мечтаната кариера!

Как?

1.Избери кога и къде да се включиш:

– София – 1 април – Гранд Хотел „Милениум“, Конферентни зали на ет. 2

– Велико Търново – 4 април – Великотърновски университет „Св. Св. Кирил и Методий“, пети корпус; – Виртуален ден – 5 април – Онлайн на платформата на Brazen Technologies;

– Габрово – 6 април – Технически университет;

– Пловдив – 8 април – Пловдивски Панаир, Конгресен Център;

– Варна – 8 април – Хотел-галерия „Графит“;

– Русе – 11 април – Русенски университет „Ангел Кънчев“.

2. Регистрирай се:

• За събития на живо: https://www.scanfactor.com/login/

• За виртуалния ден: https://app.brazenconnect.com/events/0JZVp

За първи път тази година със ScanFactor: регистрацията за присъствени събития дава възможност за директно споделяне на CV-то с работодатели – максимално лесно и с още по-голям шанс за посетителите да се откроят.

3. Запознай се с участващите компании на живо и онлайн и виж свободните им позиции: https://careerdays.bg/bg/national-careerdays/participants-all

4. Започни нова кариера! Вземи участие в най-голямото кариерно изложение в България – Национални дни на кариерата 2023. Вземи в ръце своя кариерен път!

От Национални дни на кариерата е започнал професионалният път на над 53 000 души. Форумът се организира от компанията за комплексни HR услуги JobTiger.

Златен спонсор на събитието е ABA – Work in Austria.

Партньори на Национални дни на кариерата са Тракия Икономическа Зона, Технически университет – Габрово, Русенски университет „Ангел Кънчев“, JobTiger.tv, HRIndustry.bg.

С подкрепата на JobTiger.tv, HRIndustry.bg, Baristo, Таткова градина, Аз мога тук и сега, Advent group, ISIC България, AIESEC, Innovation starter, BESCO, Kaldata, 9 Academy, AIBEST, BESCO, сп. Мениджър, лидер.бг, Сп. ENTERPRISE, My job, HR Manager, b2b Media, gusto media, Кариери, Международна награда на херцога на Единбург, Тракия Икономическа Зона, Eventiplier, Advent Group, mysofia.bg, Кариери и Legion Run

“Млад одитор”

Покана

Относно: Покана за участие в Националния конкурс по одит за студенти „Млад одитор“ – 2023 г.

Уважаеми госпожи/господа

Имаме удоволствието да Ви информираме, че през месец февруари 2023 г. стартира дванадесетото издание на Националния конкурс по одит за студенти „Млад одитор”.

Конкурсът се организира от Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) съвместно с одиторски дружества Ейч Ел Би България и Захаринова Нексиа. Петчленно жури ще оцени представянето на участниците в конкурса и ще определи първите трима от тях, които ще получат финансови награди, финансиране на обучение в образователна степен в избрано от тях висше училище в Р България и едномесечни стажове в компаниите организатори. За други двама участници, предложили оригинален подход при решаването на казусите, са предвидени стипендии за обучение.

Целта на състезанието е популяризиране на одиторската професия сред младите хора, както и подчертаването на ролята на одита в обществото.

Конкурсът е адресиран към студентите, обучаващи се в професионалното направление

„Икономика“, от всички университети и колежи в Р България и чуждестранни висши училища, независимо от степента и формата им на обучение.

В последните години в конкурса “Млад одитор” взеха участие студенти от над 11 висши училища в страната.

Ще Ви бъдем благодарни, ако разпространите информацията за конкурса сред Вашите студенти, за да могат да се включат в него.

Повече информация за него можете да откриете на сайта: http://mladoditor.vuzf.bg/.

За контакти:

Юлияна Георгиева, ВУЗФ, тел.: 02/ 4015 807; 0888 443 096, e-mail: jgeorgieva@vuzf.bg

Юлия Кафалиева, Ейч Ел Би България, тел.: 02/ 920 22 01; 0887 502 431, e-mail: y.koleva@hlb.bg

Приложение:

Регламент на Националния конкурс по одит за студенти „Млад одитор” – 2023 г.

С уважение:

проф. д.ю.н. Борис Велчев
Ректор на ВУЗФ

Стойчо Милев
Управител
Ейч Ел Би България ООД

Димитрина Захаринова
Управител
Захаринова Нексиа ЕООД

Регламент
Национален конкурс по одит за студенти „Млад одитор“ – 2023 г.

Конкурсът се организира от Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) съвместно с одиторски дружества Ейч Ел Би България ООД и Захаринова Нексиа ЕООД.

Конкурсът има за цел да провокира интереса на студентите към одиторската професия и да ги стимулира да придобият повече знания в тази област, както и да подчертае ролята на одита в бизнеса и обществото като цяло.

Състезанието е адресирано към всички студенти, обучаващи се в професионалното направление „Икономика“, от всички университети и колежи в Р България и чуждестранни висши училища, независимо от степента и формата им на обучение. Конкурсът се провежда на български език.

Конкурсът се провежда в три етапа:

  1. Първи етап – Регистрация. Студентите се регистрират на сайта на конкурса http://mladoditor.vuzf.bg/. Един участник се счита за регистриран след коректно попълнена и депозирана форма за регистрация.
    Начало – 27 февруари 2023 г.
    Край – 27 март 2023 г.
  2. Втори етап – Решаване на тест. Тестът се състои от 20 въпроса и всеки участник разполага с 30 минути и един опит в рамките на периода, за да реши теста. След изтичане на времето, тестът автоматично се затваря. Успешно решилите теста преминават към трети етап.
    Начало – 03 април 2023 г.
    Край – 09 май 2023 г.
  3. Трети етап – Решаване на На сайта се публикува казус по одит, за решаването на който студентите имат на разположение два часа. Начало – 03 април 2023 г.
    Начало – 03 април 2023 г. Край – 09 май 2023 г.
  4. Трети етап – Решаване на На сайта се публикува казус по одит, за решаването на който студентите имат на разположение два часа. Начало – 15 май 2023 г.
    Край – 05 юни 2023 г.

Петчленно жури извършва класиране след приключване на третия етап и определя тримата участници, класирани съответно на първо, второ и трето място. Ще бъдат присъдени и две поощрителни награди за класираните на четвърто и пето място.

На официалната церемония по награждаването са поканени всички студенти, които успешно са преминали първия етап и са решавали казуса, както и партньори на организаторите.

След церемонията имената на спечелилите ще бъдат публикувани и на сайта на събитието.

Организатори и партньори на конкурса са Висшето училище по застраховане и финанси, „Ейч Ел Би България“, „Захаринова Нексиа“, Сметната палата на Република България, Комисия за публичен надзор на регистрираните одитори, Институт на дипломираните експерт – счетоводители в България.

Career Show Languages 2023 безплатно кариерно събитие за специалисти с чужди езици

Безплатно кариерно събитие за специалисти, владеещи чужди езици – Career Show Languages 2023 – ще се проведе изцяло онлайн на 16 март.

Languages 2023 e събитие, предназначено за хора, които търсят работа с чужди езици. На събитието на 16 март можете да организирате видео срещи с водещи работодатели, за да говорите с тях директно за подходящите възможности за вас!

Някои от работодателите, с които ще се срещнете на Career Show Languages са: Wizz Air, Acronis, KBC, HP Inc., SolarEdge Technologies, Modis, Concentrix и др.

Освен лични видео срещи с работодателите, на събитието можете да се включите в целодневна семинарна програма, водена от вдъхновяващи личности, които ще ви дадат полезни съвети за това как да използвате езиковите си умения за кариерен успех.

Сред лекторите на Languages 2023 са  Рой Хил, който е професионален преводач, син на Мариана Хил; ТВ кореспондентът за европейските институции Десислава Минчева; специалистът по приложна лингвистика Деница Шаркова и др.

Участието в събитието е безплатно след задължителна регистрация на careershow.bg

БЪЛГАРСКАТА НАРОДНА БАНКА ДИРЕКЦИЯ „МАКРОПРУДЕНЦИАЛЕН НАДЗОР И ФИНАНСОВА СТАБИЛНОСТ“ ОБЯВЯВА СВОБОДНИ РАБОТНИ МЕСТА ЗА ИНСПЕКТОРИ ПО БАНКОВ НАДЗОР В ОТДЕЛ „МАКРОПРУДЕНЦИАЛНИ ИНСТРУМЕНТИ И ПОЛИТИКА“

Обща характеристика на длъжността: Извършване на макропруденциален анализ и оценка на тенденциите и системните рискове, които могат да окажат влияние върху поддържането на стабилността на банковата система. Участване в процеса на приложение на макропруденциални инструменти и в наблюдението на основните рискове за банковата система. Участване в разработването и провеждането на макропруденциални стрес тестове и симулации.

Изисквания:

• Висше икономическо образование – минимална образователна степен „бакалавър“;

• Предпочитани специалности: финанси, макроикономика, международни икономически отношения, счетоводство, статистика, иконометрия, приложна математика или друга специалност, свързана с финансово моделиране;

• Много добро ниво на владеене на английски език – писмено и говоримо (ниво В2 според европейската езикова рамка);

• Отлични познания за работа с MS Office.

За предимство ще се считат:

• умения за работа с бази данни;

• умения за работа с бази данни;

• аналитични разработки или научни публикации;

• предишен трудов опит или стаж в банковата и финансовата сфера, свързан с финансов и количествен анализ на процеси, рискове и тенденции в банковата и финансовата система;

• умения за работа със специализиран софтуер за статистически анализ.

Подборът на кандидатите ще се извърши по документи, писмен изпит и събеседване.

Писменият изпит ще включва въпроси от областта на финансите, банковия надзорен процес и макропруденциалната политика.

Необходими документи: мотивационно писмо, актуална автобиография, диплома за завършено образование, сертификат/диплома за владеене на английски език, други удостоверителни документи по преценка на кандидата.

За участие в подбора, кандидатът следва да представи съгласие за обработване на лични данни, след като се запознае с информацията по чл. 13 от Регламент (ЕС) 2016/679 за защита на личните данни. Подробна информация е поместена в интернет страницата на банката (www.bnb.bg), рубрика Кариери. Без приложено съгласие от кандидата, документите няма да бъдат разгледани.

Документи се подават в срок до 31.03.2023 г. по един от следните начини:

1. На e-mail: HR@bnbank.org, като изискващите се документи следва да бъдат изпратени като прикачени файлове;

2. По пощата – на адрес: гр. София, пл. „Княз Александър І” № 1, дирекция „Управление на човешките ресурси”;

3. Лично в сградата на Българската народна банка.

Справки на тел.: 02 9145 1455 и 02 9145 1627.

Забележка: Не се приемат документи на кандидати, които са свързани посредством брак или родство със служители на БНБ (съпрузи, роднини по права линия, по съребрена линия до четвърта степен и по сватовство до втора степен включително).

Българската народна банка е администратор на лични данни по силата на Регламент (ЕС) 2016/679 от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните) и Закона за защита на личните данни. Цялостната дейност по подбор на кандидати за работа се организира от дирекция „Управление на човешките ресурси“.